Fotografer og bryllupsfoto

10 tips til bryllupsfotografering

Lejlighedsvis jeg bliver spurgt af folk, hvordan jeg laver mine bryllupsbilleder så, og hvis jeg kunne give dig nogle tips. Og hver gang tænker jeg det, men det ville også være noget for fotograferer jeg bryllupper for et stykke tid og derfor har en bissken erfaring på dette område, jeg ønsker at gøre det nu. Så efter er 10 punkter, som vil hjælpe mig personligt, at originale bryllupsbilleder.

Før jeg starter nu: Disse tips er på ingen måde universelle, som altid, men min subjektive mening. Jeg foregiver ikke at vide alt om bryllupsfotografering, men et par ting jeg har lært, og som jeg vil nu gerne dele med dig i nogen særlig orden.

Første Gå ikke i panik

Bryllupper har så potentialet til at gøre en urolig, fordi der simpelthen ikke er meget i sin egen hånd, eller styres. Som en bryllupsfotograf, jeg derfor ringede til mig igen og igen at tilpasse sig nye situationer og til at reagere. Men hey – ikke panik. Uanset hvor god bryllupsfotograf alle andre med vand, og jeg bare give mit bedste. Og selv hvis vejret gør en kæp i hjulet, kan sende billeder pådrage sig. Så: altid cool.

Andet Planlægning Planlægning Planlægning

Før hver bryllup, sidder jeg med brudeparret sidder sammen på en kop kaffe. Her vil jeg gå gennem hele bryllupsdag med både mig og skrive de gange eingelner litra ankomst brudgom, brud ankommer, den officielle start på Trauuung osv.) – inkluderet med mulig forsinkelse. Som en bryllupsfotograf jeg brug for at vide omkring hvornår – hvad – sker, hvor – for at også være der, når du har brug for det. “Hvor mange gæster du har inviteret?” Eller “Hvilke billeder er du mest vigtige, og som mindre?” Er et par eksempler på spørgsmål, som jeg altid peger de to. I mit hoved (og snart på papir) er der en liste, som jeg går igennem lidt efter lidt med parret. Dette bringer mig – og i øvrigt, brudeparret – en masse sikkerhed.

Tredje Rejs let
Ved bryllupper jeg har grundlæggende 2 poser her: Når min store foto rygsæk og min skuldertaske, som ligger i mine to kameraer og en flash. Med posen Jeg er normalt hele dagen på vejen, og skal derfor falde én gang rundt om hjørnet, når jeg har brug for noget andet. Det gør mig mobil, fordi jeg hader at tabe rygsæk at åbne lynlåsen og jeg længes efter at være ved at grave udstyr. Nej, det er rart i bilen, og hvis jeg har et par ekstra ting er nødvendig, så posen er fyldt og klar til nye.

4. 50mm

Jeg har allerede skrevet om dette mange gange, men især i brylluppet sammenhæng, kan jeg ikke komme forbi min 50mm 1,8 objektiv. Hvor og hvornår noget særligt? I kirken. For der kan ikke bare sætte flash gange og “loft” flash, fordi det er normalt meget højt oppe. Så jeg bedt om at fotografere som “lyse”, og du går med min 50mm ved fuld blændeåbning væk fra 1,8. 50’erne i min mening har den helt rigtige brændvidde til bryllupsbilleder, og jeg føler mig så rigtig “violin”. Dette er helt sikkert det faktum, at jeg har tid til at fotografere, og det kan godt sætte pris på.

5. Motion
Intet at “stå i hjørnet og vente på det rette øjeblik.” Ved bryllupper er behov for handling. Bare fordi jeg har en masse med min 50mm prime objektiv og ikke kan tage billeder i. Jeg skal bare have mig til at positionere sig, så det skabte en god fotografi kan. Og jeg er naturligvis meget mere forsigtige end i kirken på fejringen. Endelig vil jeg ikke tage parret med ringen overførsel til hans fødder og også sørge for ikke alt for meget “herumzuhampeln” og trække for meget opmærksomhed på mig. Efter at så “anything goes” 😉

6. Ingen Ost!
Udover den officielle udendørs skyde med parret, og den gruppe foto giver jeg hele dagen ingen beviser for at se, hvordan parret eller nogen anden skal. Ting som “Åh, hvor sødt ser, men herovre!” Eller “Nu le igen smuk!” Mens de to er at underholde gæsterne med et absolut nej! Go!. Det samme siger jeg de par, der allerede på planlægningsmøde, og nogle er nemmere end først, før de har en lille rædsel. Jeg vil gerne for de to-punkts program til at være noget andet muligt, men ubemærket arbejde, at de kan koncentrere sig om “deres dag”.

7. Forældre, pårørende og andre vigtige VIPs
For alle den kunstneriske frihed billeder af forældre, bedsteforældre og andre vigtige personer i forbindelse med parret er et absolut “must”. Mange par siger, at der ikke som en eksklusiv ønske, fordi det er naturligt for dem. Så jeg sørge for, at jeg før brylluppet et par billeder af “VIP” look, og så også at vide, “hvem er hvem”. Af den måde, satte jeg billeder af slægtninge normalt ikke ind i nettet – undtagen på en klar tilladelse. Ting kan gå gode tider tilbage, når forældrene til parret vil finde sted på internettet.

8. Blitz
Jeg kan lide lyn – og derefter Wenns virkelig giver mening. Unleashed virkelig bliver opdateret meget ofte blinke når der optages udenfor, på parret stadig einwenig mere “kick” mitzugeben. Som jeg skyder uden tidligere assistent, så jeg trykker (i overensstemmelse) med Choiffeur flash modtageren i hånden, kort forklare ham teknik og derefter kun behøver at holde selv blitzen. Således, og derefter sende billeder frem, som jeg ellers ville have brug for en assistent. Achja og (selvfølgelig): I anledning af aftenen sætter jeg mit kamera på kun flash, flash, eller direkte mod loftet. Hvis jeg anblitze direkte, så jeg stille dig et længere eksponeringstid og flytte kameraet hurtigt jeg har en retning.

9. Sort og hvid

Ligesom den gode fotograf har sagt det før: at tage et billede sort og hvid del af tiden væk. På bryllupsbilleder selvom de fleste ved, at de billeder var fra 2 uger siden, men en vis tidløshed kan stadig opnås. I mange tilfælde, forbinder jeg med sorte og hvide billeder, der har en stærk (farve) støj. Lightroom giver mig mange muligheder, og gennemføre gode, fordi sort og hvid er langt mere end bare “vise sig farve.” Edit: Skal jeg gøre dette en gang om screencast? Bryllupsfotograf til bryllupsfotos.

10. Væk fra standard

Der er endda billeder, der skal være i boksen, og det er en god ting. Men netop ved bryllupper jeg lader min fantasi få frit løb og glad for at tage billeder fra usædvanlige vinkler og positioner og altid prøve noget nyt igen. Dette slår underholdning igen til virkelig at slå mit fotograf hjerte, og der (er der nogen?). Jeg glemmer det alle regler og forsøge at tænke fremad – jeg får en idé popper ind i mit hoved, der kan gennemføres, så jeg gør det godt. Nogle gange billederne er, hvad, andre gange ikke. Sådan er livet.

fotografer og bryllupsfotograf

About fotografmuggesen

Total fotograf freak!! Elsker bryllupsfotografering. Jeg er køn
This entry was posted in Bryllup og fotografer. Bookmark the permalink.

One Response to Fotografer og bryllupsfoto

  1. Super god artikel!! Tak fordi du deler den. Ville nok lige tjekke den for grammatik

Leave a Reply

